Wat is scouting?

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenonrganisatie in Nederland met 100.000 jeugdleden en 25.000 vrijwilligers. Scouting is echt iets voor jou als je houdt van gezellige en avontuurlijke dingen doen. Het mooie van scouting is, dat je niet iedere week hetzelfde hoeft te doen, zoals bij voetbal of turnen. Binnen scouting bieden we aandacht aan (onder andere) de volgende thema’s: zelfstandigheid, avontuur, samenwerken, respect voor elkaar en de leefomgeving en ontplooiing.

Algemene informatie Scouting Bemmel

Scouting Bemmel bestaat alweer sinds 1947. Onze groep bestaat uit zo’n 140 leden, en zo’n 30 stafleden. We hebben verschillende groepen ingedeeld naar leeftijd en geslacht. De activiteiten binnen Scouting Bemmel zijn zeer afwisselend, maar een ding is zeker: het is altijd gezellig en avontuurlijk!

Onze groepsbijeenkomsten vinden plaats in onze blokhut aan de Sportlaan 1F in Bemmel. Naast gewone groepsbijeenkomsten, welke anderhalf uur duren, gaat iedere groep ook wel eens op kamp. Hierover vindt u meer informatie onder ‘Speltakken’ of Extra informatie

Organisatiestructuur Scouting Bemmel

Sinds december 2007 is onze groep een zelfstandige vereniging genaamd ‘Vereniging Scouting Bemmel’. De financiële en materiële belangen van de vereniging worden behartigd door de Stichting Scouting Bemmel.

Iedere speltak wordt begeleid door een stafteam. Het stafteam organiseert de activiteiten van de betreffende speltak en is het aanspreekpunt voor ouders / verzorgers van jeugdleden.

Het stichtingsbestuur bestaat uit de leden van het dagelijks bestuur, de stafleden, het beheer en twee oudervertegenwoordigers van jeugdleden. De groepsraad bestaat uit de teamleiders van elke speltak (één van de stafleden), een vertegenwoordiger van het beheer en het dagelijks bestuur. Het dagelijks bestuur is als volgt samengesteld:

Voorzitter: Patrick Zweers
Secretaris: Barry van Wissen